L’èxit de l’estratègia de marketing de NETFLIX

L’èxit de l’estratègia de màrqueting de NETFLIX

En l’actualitat la majoria de les marques continuen apostant per fer els típics anuncis televisius, mentre que unes altres busquen adaptar-se a les noves generacions i tendències, sortint del tradicional. Aquest és el cas de Netflix.

Netflix és una empresa que ofereix entreteniment de manera en línia, on pots veure pel·lícules, sèries i documentals, sense anuncis una vegada estàs subscrit a la plataforma.

La idea principal d’aquesta marca és donar al públic el que vol, a més de crear i mantenir una relació més sòlida amb els clients.

Segueixen una estratègia de crear publicitat en línia i fora de línia, però si ens parem a pensar, en televisió hem vist pocs anuncis d’aquesta marca, i és perquè se centren a fer publicitat en internet.

Una manera que tenen per a publicitar-se és mitjançant campanyes, on escriuen missatges amb un to humorístic, com podem comprovar en l’anunci de la sèrie MachosAlfa, SexEducation o Narcos. Impacten en l’espectador i provoca que es parli d’elles.

També han signat en diferents ocasions amb altres marques com Snapchat o Samsung per a promocionar el contingut d’aquesta plataforma.

Com utilitzen les seves xarxes socials

Mitjançant les xarxes socials atreu el públic, amb continguts divertits, entretinguts i trenquen amb el tradicional. També fan ús les opinions del seu públic una vegada hagin vist la sèrie o fins i tot sent nova per a fer promoció.

Aquest és el cas de l’última sèrie que han tret en la plataforma anomenada «Caleidoscopio». Han fet publicitat mitjançant les xarxes socials i sobretot per les opinions dels espectadors en TikTok. Han innovat i canviat l’estil clàssic de veure els capítols d’una sèrie per ordre. Pots veure-la en el sentit d’episodis que vulguis, però la condició és deixar l’episodi «Blanc» per a l’últim.

L’estratègia de màrqueting de Netflix es basa en l’autenticitat, originalitat i personalitat pròpia. A més promocionen el seu avantatge competitiu respecte a la resta de marques destacant els continguts originals de Netflix.

T’agradaria conèixer les estratègies de màrqueting que utilitzen les plataformes com Netflix i com donar forma a les teves idees, coneix l’FP de Màrqueting i Publicitat de l’escola Montserrat.

Aina Toribio
Màrqueting i Publicitat