Com créixer a Instagram

Les xarxes socials en poden ajudar a impulsar la nostra empresa, marca o perfil professional. Sempre ens fem la pregunta de com créixer a Instagram, però no hi ha una resposta vertadera. L’únic que podem fer és seguir les següents pautes per millora el nostre perfil:

Millora el teu perfil

• Nom: has d’escollir un nom propi i que sigui fàcil d’enredortar-se, perquè les persones et buscaran per aquell nom d’usuari. Si el teu nom és difícil, les persones no et trobaran mai, normalment el nom és el mateix de l’empresa/ marca.
  • Foto de perfil: aquesta imatge ha de ser molt creativa, ja que el teu públic la veurà sempre. La foto es recomana no canviar-la sovint, perquè si no confondràs a les persones.
  • Biografia: aquí expliques una mica al que et dediques o el que fas, és rellevant que sigui breu i concís per captar l’atenció dels usuaris.
  • URL i Ubicació: és important redirigir als teus seguidors cap a una altra xarxa o la teva web. A més, si tens una botiga física, seria bo que posessis la teva ubicació.
  • Històries destacades: Serveixen per posar informació extra a partir de les històries penjades anteriorment, es recomana que la foto de portada d’aquestes tinguin relació per donar bona estètica.
  • Disseny de publicacions: normalment has de seguir una guia de colors, tipografia. Pots utilitzar els teus color corporatius per fer un contingut similar i creatiu. El que has de fer es puja fotos pròpies teves o si no posts creats per tu, el que aconsegueixes és humanitzar la teva marca i captivar al teu públic. També aconseguim que marquis una línia de disseny que t’ajudarà com a pauta pels futurs posts.
Com créixer a Instagram - Millora el teu perfil

Exemple de perfil: @fpescolamontserrat

Millors horaris per publicar a Instagram

És important tenir en compte a quina hora pugen els nostres vídeos. Això és perquè depenent de l’horari hi haurà més o menys persones connectades, cosa que influirà en l’abast de la nostra publicació. Segons diversos estudis les millors hores per publicar vídeos els dies laborals són de 18:00 a 20:00 h. En canvi, l’horari al cap de setmana és de 10:00 a 12:00 h.

Un altre mètode per trobar l’hora indicada és analitzar a quines hores estan més actius els teus seguidors. Primer el teu perfil ha de ser públic i estar en mode “Creador o empresa”, per fer-ho has d’anar a configuració → compte → canviar tipus de compte (compte creador o empresa). A continuació anem al nostre perfil a la part superior dreta → Insights → total de seguidors, una vegada aquí podem veure quins són els dies i les hores on més persones estan connectades.

Com créixer a Instagram - Millors horaris per publicar a Instagram

Hashtags Instagram

Per poder arribar al teu públic objectiu et recomanem utilitzar entre 5 a 10 # per publicació. Has d’escollir els més adients al teu contingut, per exemple si el teu sector és l’oci, posaràs #Oci #Ocifamiliar #Ocinocturn.

Si tens un negoci, et recomano fer el teu propi # amb el nom de la teva empresa. Per introduir un hashtag en una publicació d’una manera més creativa pots fer-ho dins de la descripció.

Exemple: “Tenim els millors #caramels de xocolata”

Aquí pots trobar els hashtags populars d’Instagram.

Interacció

• Comparteix el que fan els teus seguidors: tot el que sigui informar i donar a conèixer la teva marca és bo. D’aquesta manera la teva clienta veurà que estàs pendent d’ells, comparteix les històries/publicacions en les quals t’etiquetin. Si veuen que t’hi interessés per ells, et podràs guanyar la seva confiança.
  • Respon comentaris: La millor manera de tenir content als clients és prestar-los atenció. A més podràs conèixer millor als clients, ja que tindràs en compte les seves peticions per futures millores i canvis a l’empresa. També serveix per fixar-te en les coses que estàs fent malament.
  • Etiqueta a contes rellevants: en les publicacions pots etiquetar a altres empreses, les quals es pugui interessar pel contingut. Podem aconseguir fer alguna col·laboració o negoci amb alguna empresa que anomenem.
  • Coneix als teus seguidors: No tan sols amb els comentaris es pot conèixer el que vol el nostre públic, existeixen altres eines:
    • Històries: quan puges una història pots rebre algun missatge.
    • Enquestes: pots comparar, quin producte prefereixen més sense fer un gran estudi. No són percentatges 100% fiable, però et pot servir per orientar-te.
    • Preguntes i respostes: S’utilitza per investigar més a fons noves preferències de les persones.